¡No hablo español/Sí, hablo español! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu ¡No hablo español/Sí, hablo español! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu

¡No hablo español/Sí, hablo español!

Door: Sjanne

Blijf op de hoogte en volg

27 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Dag 7. 25/01

Dat slapen lukte echter niet. Het was ZO FUCKING WARM!! 2 uur later had ik het al opgegeven; Ik trok het niet meer. Dus in plaats van proberen te slapen ben ik maar rechtop in bed gaan zitten. Niet dat dat het any better maakte. Ik voelde me alsof ik een megakater had. Alsof de hitte het effect van 5 biertjes (ongeveer...) nog eens vervijfvoudigde. Daarbij voelde het alsof ik niet in een bed, maar onder een berg puin had proberen te slapen de afgelopen twee uur. En misschien was ik ook nog ran over by a bus on the way home. Die hitte... Het was zo heet!!

Gelukkig, na een tijdje klagen en me miserable voelen on top of het stapelbed, had ik genoeg moed & kracht verzameld om mezelf naar de douche te brengen. Het water was heerlijk verfrissend en de de "nep-kater" verdwijnen! :) Ik voelde me langzaam weer volstromen met energie.

Ali & ik gingen zeer ontspannen lunchen met pizza & salade; perfect. Helemaal opgeladen en in positieve staat hebben we over Mercado San Telmo gelopen en allerlei creatieve dingen bekeken. Daarna heb ik nog met Braziliaanse Camilla over de markt gelopen, hie helaas alleen Portugees spreekt. Ondanks deze taalbarriere vond ik het leuk in haar gezelschap te zijn :) Taal is interessant. We kwamen zomaar langs een patio waar een Afrocultuur centrum ofzo zat, waar een djembe band swingende muziek speelde. Het duurde niet lang voordat iedereen daar zijn samba/cumbia/?-moves uit de kast haalde! Prachtig om te zien hoe de mensen hier zoiets leuks creeeren, zo ongedwongen en totaal niet terughoudend. Alleen maar positieve vibes. Hollanders leken in vergelijking best wel saai...

Deze toch al zo leuke dag had ook een hele vermakelijke avond. Met 3 Brazilianen, een Italiaan, 2 Venezuelanen & een Zwitser - die op een of andere manier allemaal Portugees met een beetje Spaanse met elkaar konden praten - zijn we naar een bar in de buurt gegaan. Ik vond het zo gaaf dat ondanks dat er maar 2 anderen engels praten, we toch pret hadden met deze groep :) Er werd heel wat afgelachen en konden ook wel wat dingen aan elkaar duidelijk maken. En anders is er altijd nog Jenga. Ik was best wel on top of my energy (who needs more than 2 hours of sleep when travelling & having a great time?!) dus werd al snel "crazy Dutch girl" of "Holandesa Loca" genoemd, mijn naam is hier toch wat lastig. De Braziliaan genaamd Cesar had ik gelijk omgedoopt tot Ensalade (ja, van de salade...), wat aansloeg in de groep, dus wel zo eerlijk als ik mijn bijnaam dan eer aan doe. Fuck it dat ik inmiddels al een slaaptekortje had opgebouwd en morgenochtend weer naar school moest... Ik ben hier gekomen om een geweldige tijd te hebben en dus verlaat ik geen leuke avonden om te gaan slapen!

xxxx

  • 27 Januari 2014 - 23:08

    Joke:

    Zo!jij hebt heel wat beleefd!en de smaak te pakken!al ontdekt dat de zon een onverwachte wending maakt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Bolivia... Hoe kom ik hier weer weg?!

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 4564

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: