De eerste indruk. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu De eerste indruk. - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu

De eerste indruk.

Door: Sjanne

Blijf op de hoogte en volg

18 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Dag 4.

Wauw, ik ben vandaag niet op tijd, maar zelfs de eerste aanwezige van mijn klas! En ik heb mijn huiswerk netjes gemaakt, samen met mijn 2 Nederlandse klasgenootjes, aan de boulevard met een heerlijke cocktail :)
Het klasje bestaat verder nog uit 3 Duitse jochies die voornamelijk over hamburgers, voetbal en pizza praten en 1 half Duitse, half Argentijnse jongen.

=

Na een rondje door het centrum, heb wat gebouwen bekeken en ontspannen geskyped in de Starbucks, ben ik op een terrasje neergestreken in de straat van het hostel. Terwijl ik aan een banana milkshake slurp, is het tijd om maar eens mijn eerlijke eerste indruk van Buenos Aires te onthullen - voordat die veranderd is, wat hopelijk nog wel gaat gebeuren. Ik moet namelijk toegeven dat ik nog niet zwaar onder de indruk ben van deze stad, ik ben nog niet gewauwd (dit is vanaf nu gewoon een woord). Een gevoel dat ik bij veel andere steden wel heb gehad, dus nu verbaas ik mezelf. Misschien is het de vermoeidheid (van de reis, de korte nachtjes slaap, alle nieuwe indrukken, pogingen me 4 uur lang te concentreren in de Spaanse les en het afkicken van capuccino's... En het hele afgelopen jaar). Moet ik gewoon nog een beetje bijkomen. Ik wil gelijk opmerken dat op het moment van schrijven dat al een beetje gebeurd lijkt te zijn. Maar voor de draad ermee, mijn eerste indruk dus.

Wereldstad, Spaanse bouwstijl, vervallen, arm, heel veel afval op straat, stank van uitlaatgassen met gelukkig soms een vlaag heerlijke empanadas. Ik heb eigenlijk nog niet echt een beschrijving van mijn indruk van de mensen en de sfeer. Of misschien heb ik daar zelfs nog helemaal geen indruk van.

Gister heb ik met 2 Nederlandse meisjes uit m'n klasje langs el Rio gelopen, over een mooie boulevard met terrasjes. Over het water kijken, rezen een paar kantoorgebouwen op als een skyline. Er was een brug over het water met een typisch en voor mij zeer vertrouwd uiterlijk: Zeker gebaseerd op de Erasmusbrug!! Echter was deze lang niet zo indrukwekkend... Daar loop je dan in Buenos Aires, denkend aan hoe ontzettend gaaf & mooi Rotterdam is. Mijn thuis, helemaal aan de andere kant van de wereld. Ik zou me bijna schuldig voelen dat ik met mijn gedachten even daar ben, maar wilde het toch met jullie delen als een geruststelling voor iedereen thuis: Ik hoor gewoon in 010!

Nu moeten jullie niet denken dat ik alle adviezen 'geniet', 'geniet' en 'geniet!' niet opvolg hoor, ik genoot namelijk met volle teugen van de zon en het aanschouwen van deze nieuwe aangezichten en voelde me op vakantie :D

Ik ben blij dat ik sowieso 2 weken heb om deze stad te ontdekken. De tijd nemen om alle indrukken in me op te nemen en BsAs de kans te geven om alsnog het wauw-gevoel bij mij teweeg te brengen :) Want ergens weet ik dat die vonken nog wel zullen komen.

Besos!

  • 19 Januari 2014 - 09:59

    Lieset:

    Hej Sjanne tuurlijk hoor je hier in Nederland thuis. En juist omdat het daar zo anders is is het ff wennen. Dat je niet geniet daar twijfel ik niet aan maar soms heb je bepaalde verwachtingen van een stad en valt datin het begin iets anders uit. Het is tenslotte geen Europa maar een ander werelddeel, andere cultuur. En je hebt nog een week en daarna ontdek je gewoon weer verder. Heel veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Bolivia... Hoe kom ik hier weer weg?!

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 4560

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: