Wat te doen... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu Wat te doen... - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van SjanneV - WaarBenJij.nu

Wat te doen...

Blijf op de hoogte en volg

13 Januari 2014 | Argentinië, Buenos Aires

Dag 1. 13-01-2014.

Ja, daar ben je dan ineens, in Buenos Aires. Nouja "ineens"... Van huize Langbroek tot het hostel was een reis van 20 uur. Ik heb het eigenlijk wel goed uitgehouden, had superveel zin om ein-de-lijk te gaan en was in het vliegtuig niet zo onrustig als ik van de adhd-er in mij had verwacht.

De Spaanse lessen waar ik vanochtend gelijk heen 'moest' was een goed idee; Ik had direct wat te doen en hoefde nog niet na te denken. Hoewel, over dat Spaans wel natuurlijk. Gek om naar woorden te zoeken in een taal waar je helemaal geen vocabulaire van hebt... Na stiltes van nadenken kon ik alleen vertwijfeld in het Engels zeggen wat ik wilde zeggen, in de hoop dat la professera (ja ja, de juf) me begreep en het naar het Spaans vertaalde. Helaas ben ik dan ook (nog) niet het slimste meisje van de klas, maar ik vond het wel tof! Spaans lijkt een makkelijke taal, dus over 2 weken ratel ik er op los.

Voor na de les had ik geen plan, dus ik besloot naar het grootste plein, Plaza del Mayo, te lopen en daar in de zon op een terras onder het genot van een capuccino'tje m'n Lonely Planet over Argentinië maar eens te gaan lezen... Om aan de hand daarvan te bedenken wat ik hier allemaal wil doen, zien

  • 14 Januari 2014 - 11:38

    Lieset:

    Na een lange reis veilig aangekomen en dan begint het..... Leuk je 1e verslag zo ver weg maar dan toch weer een beetje dichtbij. Succes met de spaanse les. Adios.

  • 14 Januari 2014 - 19:34

    AnneMarieke:

    Ha kind ,laat ik dan als eerste reageren...Je hebt vast aaal die anderen al via de watsup gesproken?!
    Heerlijk joh in de lekkere warme zon.Dat zal je goed doen.
    Dat spaans heb je zo onder de knie....gewoon met iedereen spaans spreken.Nee Sjanne niet praten in dat prachtige engels van jou.
    Ik krijg net je appie ...je bent doodmoe.Dan moet je ook daar aan toegeven en gaan slapen.Als je moe bent doe je foute dingen.
    Al dat harde werken enzo.....mn enzo komt er nu uit.
    Morgen weer een dag en hopelijk dan wat fitter en energiek zoals we gewend zijn.je moet ook wennen aan die hitte.Doe rustig an ,maar kan me voorstellen dat je graag op pad wilt!!
    Het powernappie was een goed idee,is denk ik handig als t zo heet is.Maar dan wel niet de kluts kwijt raken.
    Liefie...morgen nieuwe kansen.En gewoon effe gas terug .
    komt goed!!
    steeds vertel ik hier hoe goed je het doet.
    Nou ik volg je hoor!!

    dikke knufkus mammie

  • 14 Januari 2014 - 22:04

    Ria:

    Hola Sjanne, wat heerlijk dat je veilig aangekomen bent in Buenos Aires en al op spaanse les bent! Ben heel benieuwd naar al je ervaringen! Veel plezier Sjanne en geniet van het weer en geniet ook van de mooie stad.

    xx Ria

  • 15 Januari 2014 - 15:58

    Hermi En Jan:

    Ola lieve Sjanne,

    Een flinke reis achter de rug maar goed aangekomen in een lekker warm en mooi land,lijkt me spannend.
    Natuurlijk heeeel veeel te zien en te doen,maar alles op z'n tijd he. En ff siesta nemen is een goed moment om bij te tanken.
    Spaanse les is een goed begin,weet je tenminste wat ze zeggen of over je praten,als je wil oefenen kun je via facebook met Adriana praten ,ik zal haar dit laten zien kan ze in het Spaans naar jou reageren.
    Wij volgen je op de voet en wensen je veel plezier ,pas goed op jezelf maar geniet ook van alles.
    Lieve groetjes en knuffel van je oom en tante uit Enter. Hermi en Jan.

  • 18 Januari 2014 - 18:31

    Gertjan:

    Heey liefie,
    Tsja alles valt meestal een beetje tegen als je Rotterdam gewend bent. Heb ik ook steeds als ik naar bijvoorbeeld Moskou of New York moet :)
    En zo'n tango snuiter haalt het natuurlijk ook niet bij de gemiddelde gabberT.

    Maar ja, je moet er maar het beste van maken. Een goed Steak Restaurant is toch weer eens iets anders als Mr PotatoHead op de hoek. En het weer is ook niet verkeerd.
    Zolang je niet alles met Rotterdam blijft vergelijken, zal je best leuke dingen tegenkomen, zoals dat stadion van Boca Juniors (ja ik weet het, het is niet de Kuip natuurlijk). En die doorgesnoven Maradona haalt het ook niet bij onze helden zoals Coentje en de Kromme.
    En Messi is natuurlijk geen Pelle of Clasie of die ene goeie Argentijn (Julio Ricardo Cruz), maar ja, je moet het er maar even mee doen.

    Gelukkig is het weer wel iets beter als hier, en zullen ze ook wel aardig spaans kunnen praten. Daar steek je dan weer wat van op (als je niet verdwaald of in slaap valt.)

    Nou meissie, geniet ervan. Geweldig toch, zo'n ervaring
    En wat is er nou beter om straks weer blij te zijn om thuis te komen. Dat maakt deze reis alleen maar mooier.

    XXX Pappie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Remy's thoughts during an empanada dinner

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Chau Bolivia!

17 Februari 2014

Bolivia... Hoe kom ik hier weer weg?!

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 4569

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: